Tennisvereniging LTcompas

Welkom op onze website

Tennis is gezond
Een beter uithoudingsvermogen, een slanker lichaam, een kleiner risico op hart- en vaatziekten en gezonde, stevige botten… Wie wil dat niet? Tennissen draagt daaraan bij. Wetenschappelijk onderzoek heeft onomstotelijk bewezen dat tennissen vele gezondheidsvoordelen biedt.
Dat lichaamsbeweging gezond is, weten we inmiddels allemaal. Keer op keer duiken er in de media berichten op over onderzoeken die dat bevestigen. Regelmatige matig intensieve lichaamsbeweging gaat gepaard met sterkere botten en een lager risico op overgewicht, diabetes en hart- en vaatziekten. Onderzoek wijst ook uit dat van alle sporten tennis een gezonde keuze is. Niet alleen vanwege de directe gevolgen voor de fysieke en geestelijke gezondheid, maar ook omdat je tennis je leven lang kunt beoefenen. Juist dat maakt dat je optimaal van de gezondheidsvoordelen kunt profiteren.

Tennissen doe je niet alleen
Tennissen kun je natuurlijk wel alleen doen door tegen een muur te slaan, maar de meest gangbare manier is met z’n tweeën ieder aan een kant van het net. Wij hebben 3 banen die 's avonds verlicht kunnen worden. Leden kunnen 7 dagen per week gebruik maken van deze banen. Is het druk dan is er een afhangsysteem. Leden kunnen het park met een eigen sleutel openen, als lid kun je dus altijd op ons park terecht.
Wil je de spelregels bekijken? Klik dan op Spelregels.

Waar spelen wij?
Het tennispark ligt op het sportpark De Runde (nabij het zwembad en de visvijver)
Kijlweg 15 in Emmer-Compascuum

Tennissen hoeft echt niet duur te zijn
De uitrusting bestaat eigenlijk alleen maar uit een tennisracket, ballen, makkelijk zittende kleding en een paar goede tennisschoenen.

Juniorleden t/m 17 jaar € 66,00 per jaar*
Seniorleden € 100,00 per jaar*
Gezinslidmaatschap € 200,00 per jaar*
* kan per kwartaal worden betaald

Let op: Bij een gezinslidmaatschap moet er per kind t/m 17 jaar KNLTB contributie (€ 18,50) worden betaald.

Tennislessen
De trainingen worden gegeven door Lysanne Stuiver, tel. 06-42938979
Bij Lysanne kun je informatie krijgen en je ook aanmelden.

Uiteraard kun je eerst een paar keer kennis komen maken met onze vereniging.
Je kunt daarvoor contact opnemen met één van de bestuursleden. Kijk op de pagina Contact.
Op die pagina kun je ook een inschrijfformulier downloaden. Je kunt ook het elektronische inschrijfformulier gebruiken.